
General Motors propune o noua arhitectura electronica pentru vehiculele sale electrice
iunie 11, 2019Astazi, nimeni nu are nici o indoiala ca viitorul umanitatii va fi asociat cu vehiculele electrice autonome, minuni tehnologice care sunt strans legate cu retelele virtuale ale lumii exterioare. Dar, pentru ca vehiculele electrice sa tina pasul cu ritmul rapid al dezvoltarii tehnologiei digitale, acestea vor trebui sa fie capabile sa transfere o cantitate imensa de informatii prin aceste retele si sa o faca foarte repede. Pentru a accelera circulatia informatiilor in interiorul autoturismelor, General Motors (GM) a introdus o noua arhitectura electronica pentru autoturismele sale, care poate transmite 4.5 TB de date pe ora, de cinci ori mai mult decat sistemele actuale pot transporta in acest moment. De asemenea, masinilor GM li se va permite sa obtina actualizari wireless, de genul celor utilizate de automobilele Tesla.
General Motors ameninta Tesla?
Intr-o declaratie care anunta noua arhitectura a conceptelor GM, presedintele companiei, Mark Reuss a declarat: „Noua platforma digitala va sta la baza tuturor inovatiilor noastre viitoare intr-o gama larga de progrese tehnologice, inclusiv vehicule electrice si sisteme avansate automate de conducere.”
Compania sustine ca acest sistem va fi necesar pentru atingerea scopului sau – crearea de autoturisme capabile sa sustina lumea cu „zero accidente, zero emisii si zero blocaje in trafic”.
Reuss a anuntat ca noua arhitectura electronica va aparea in sedanul Cadillac CT520 2020, care deja a debutat la Salonul Auto de la New York in aprilie si se preconizeaza ca va intra in vanzare in cursul acestui an. Potrivit lui Reuss, pana in 2023 sistemul va fi implementat pe majoritatea liniei GM. Compania a afirmat deja ca celebrul Cadillac va deveni marca sa de top a modelelor electrice pana in 2022.
Problema GM – amenintarea hackerilor
Noul sistem va oferi trei niveluri de conexiune Ethernet: 100 MB, 1 GB si 10 GB. De asemenea, sistemul poate fi extins pe durata de viata a vehiculului. GM sustine ca noul sau sistem se bazeaza pe arhitectura actualizata a magistralei CAN (Controller Area Network) care, potrivit companiei, ii va furniza viteze si mai mari impreuna cu Ethernet.
Mai important, sistemul va furniza vehiculelor General Motors noi protocoale de securitate cibernetica. Pana acum, majoritatea masinilor s-au deconectat de la Internet pentru a rezista incercarilor de hacking. Totusi, mai multi hackeri au demonstrat capacitatea de a accesa si de a prelua controlul asupra acestor masini, ceea ce pune inca la indoiala siguranta acestor sisteme.