Utilitatea unui advertorial pentru un site de succes

Utilitatea unui advertorial pentru un site de succes

martie 16, 2019 0 By editor

Advertorialul este un continut (articol, rubrica) de reviste, ziare sau site-uri care arata la fel ca si continutul propriu-zis al publicatiei insa, de fapt, este o publicitate platita. Continutul publicitar de multe ori are forma unui editorial in care prezinta o opinie, dar poate, de asemenea, sa prezinte tendintele produselor sau rezultatele studiilor de cercetare. Advertorialele pot aparea, de asemenea, in forma video pe site-uri web.

Cuvantul „advertorial” combina cuvintele „publicitate / advertising” si „editorial”. Deoarece advertorialele tiparite / online nu sunt in mod evident doar anunturi, ci pot furniza si informatii utile despre un anumit domeniu, este mai probabil ca consumatorii sa le acorde atentie si sa le citeasca decat daca ar fi un anunt traditional. Agentii de publicitate ofera, de asemenea, posibilitatea de a include in mod semnificativ mai multe informatii despre beneficiile unui produs sau serviciu decat intr-un anunt traditional, care este, de obicei, mai greu de sintetizat.

Multe publicatii ori site-uri indica cand continutul este un advertorial pentru a atentiona cititorii. Advertorialul va aparea alaturi de continutul obisnuit al publicatiei ori blogului, dar poate fi etichetat ca „sponsorizat” sau „sectiune de publicitate speciala”. Unele publicatii online nu vor publica advertoriale deloc, dar exista si siteuri specializate doar in publicarea de advertoriale SEO pentru firme.

Cum sa scrii un advertorial de succes

Ca si in cazul anunturilor traditionale, atunci cand companiile utilizeaza advertoriale online / tiparite pentru a-si promova produsul sau serviciul, trebuie sa se asigure ca anuntul are tonul si continutul potrivit pentru publicul consumator al blogului / revistei. Un advertorial intr-o revista literara a carei cititori sunt in primul rand absolventi de facultate ar trebui sa fie scris cu un ton diferit de un advertorial intr-o revista de barfa orientata spre cititorii de masa.

Continutul publicitar ar trebui sa corespunda continutului editorial al unui site de succes in ceea ce priveste stilul, de exemplu, modul in care sunt redactate titlurile, tipul de font utilizat, modul in care sunt prezentate coloanele si alte elemente vizuale. Advertorialele pot atrage cititorul prin a spune o poveste – in mod ideal, una adevarata – care se bazeaza pe problemele sau temerile unui cititor si apoi descrie modul in care produsul sau serviciul vandut poate rezolva problema. Advertorialul ar sustine afirmatiile cu statistici, rezultate ale testelor sau fapte relevante. Advertorialul ar trebui sa se incheie cu un apel la actiune (un link contextual in cazul blogurilor) care sa informeze cititorul despre cum si unde sa cumpere produsul sau serviciul.

Continutul sponsorizat sau marketingul de continut, spre deosebire de un advertorial, nu contine un apel la actiune; scopul sau este de a genera constientizarea marcii.