Protectia consumatorului

Protectia consumatorului

ianuarie 15, 2019 Off By editor

Protectia consumatorilor este una dintre problemele de actualitate ale societatii moderne, atat in comert, cat si in furnizarea de servicii

In orice moment s-ar putea sa va confruntati cu problema incalcarii drepturilor consumatorilor sub forma unor prestatii neloiale de servicii sau achizitionarea de bunuri de calitate scazuta. Dintr-o data, o masina noua defecta, o eroare afisata de un calculator abia cumparat sau o calitate slaba a serviciilor furnizate de un operator de turism sunt doar cateva din numeroasele motive pentru protejarea drepturilor consumatorilor.

In conformitate cu Legea privind protectia drepturilor consumatorilor, un consumator este un cetatean care intentioneaza sa comande, sa cumpere sau sa utilizeze bunuri (lucrari, servicii) numai pentru nevoi personale, familiale, de uz casnic, precum si altele care nu sunt legate de activitati de genul celor antreprenoriale.
Conform aceleiasi legi privind protectia consumatorului, vanzatorul (prestatorul de servicii) este obligat sa transfere bunurile catre consumator (sau sa furnizeze serviciul), calitatea acestora fiind corespunzatoare contractului, cerintelor legii sau altor acte legislative in domeniul protectiei consumatorului.

Atunci cand sunt detectate defecte ale unui produs, un consumator are dreptul:

  • sa solicite inlocuirea acelui produs cu altul, avand aceeasi marca;
  • ceara inlocuirea produsului cu un produs de alta marca;
  • sa solicite o reducere proportionala a pretului;
  • alte cerinte.

In ceea ce priveste un produs complex din punct de vedere tehnic, atunci cand se constata un neajuns semnificativ, consumatorul are dreptul sa refuze executarea contractului de vanzare si sa solicite returnarea sumei platite pentru bunuri. De exemplu, in cazul in care se constata o lipsa semnificativa al unui autoturism in timpul perioadei de garantie, consumatorul poate solicita returnarea autovehiculului catre distribuitorul auto.

Pentru a restabili drepturile incalcate ale consumatorului, un avocat va poate sfatui cu privire la orice probleme legate de protectia drepturilor consumatorilor in orice domeniu de activitate: constructia unui imobil, repararea unui apartament sau a unei masini, cumpararea de bunuri imobiliare, turism, comert, transport de persoane, etc.
Daca este necesar, avocatul poate pregati documentele necesare: reclamatii, cereri, scrisori sau declaratii de revendicare. De asemenea, poate reprezenta interesele clientului si in negocierile cu organizatiile care au incalcat drepturile consumatorului sau pentru a actiona ca reprezentant intr-un proces judiciar.